09 september 2009

Fleur naar Taronga Zoo met school / Fleur at Taronga Zoo with school

Hoi allemaal
Vandaag ben ik naar Taronga Zoo geweest met Year 1 en 2 van mijn school. Year 1 zat in de eerste bus en Year 2 zat in de tweede bus. Dus Year 1 was er het eerst en wij kwamen daarna. Eerst zijn we even naar de giraffen gaan kijken en toen hebben we een leuk plekje gevonden om te gaan eten, dus zijn we eerst wat gaan eten. We hadden geluk want van waar gingen zitten, konden we zelfs nog een giraf zien. Voordat ik ging eten, ben ik met een groepje andere kinderen even naar de wc geweest. Daarna heb ik een popper (flesje drinken) gedronken en een appel gegeten. Toen zijn we weer gaan lopen en onderweg zagen we de olifanten met de kleine Luk Chai (de baby olifant die 4 juli 2009 is geboren). Na de olifanten hadden we een gorillakooi gezien zonder gorilla’s erin. Toen zijn we naar de leeuwen gaan kijken. De leeuwen waren aan het zonnebaden en de tijgers deden hetzelfde. Maar ze zaten niet in dezelfde kooi. Ik heb ook een groep stokstaartjes gezien en koala’s, leuke vogeltjes en grote vogels. Er waren ook twee krokodillen die best wel groot zijn. We zijn ook nog in de reptielen wereld geweest en we hebben dieren gezien zoals slangen en lizards. Ze hadden ook penguins en zeehonden. Tussendoor heb ik ook lunch gegeten. Vlak voor we terug gingen, zijn we nog naar een soort informatie iets geweest waar twee mevrouwen ons dingen vertelden over een lizard met een (per ongeluk) afgehankte staart, een stick insect (wandelende tak), een hele mooie groene kikker een kleine ringtail possum. We mochten de kikker, de kleine ringtail possum en de lizard ook aaien met twee vingers. Ik heb een hele leuke dag gehad.
Heel veel liefs van Fleur

Hi everybody
Today I went to Taronga Zoo with Year 1 and 2 from my school. Year 1 was in the first bus and Year 2 was in the second bus. So Year 1 arrived first and we came later. First we went to see the giraffes and then we found a nice spot where we could sit, so we had something to eat first. We were lucky because we could still see a giraffe from where we were sitting. Before I ate something, I went to the toilet with some other kids. After that I had a popper (drink) and ate an apple. Then we started walking again and we saw the elephants with little Luk Chai (the baby elephant that was born on 4 July 2009). After the elephants we saw a gorilla cage with no gorilla’s in it. Then we went to see the lions. The lions were sunbathing and so did the tigers. But they were not in the same cage. I also saw a group of meerkat, koala’s, nice little birds and bigger birds. There were also two crocodiles that were pretty big. We also went inside the reptile world and saw animals like snakes and lizards. They also had penguins and seals. Somewhere in between we also had lunch. And just before we had to go back we went to an information thing where two lady’s told us things about a lizard with a (by accident) cut off tale, a stick insect, a very beautiful green frog and a little ringtail possum. We could pet the frog, the little ringtail possum and the lizards with two fingers. I had a really great day.
Lots of love from Fleur

1 opmerking:

Ria zei

Hoi Fleur, kun je voor mij little Luk Chai meenemen. Ik vind hem zo lief en hij past best wel in de achtertuin.