28 oktober 2007

Nederlanders in Australië / Dutch people in Australia

Hoewel ik voor wij naar Australië vertrokken altijd heb gezegd dat ik geen contact ga zoeken met Nederlanders, moet ik nu toegeven dat het soms ook wel leuk is om even met mensen te praten die hetzelfde meemaken of hebben meegemaakt als wij nu. En zo kwamen vandaag Ewald, Nicole en Timo bij ons op visite. Zij zijn vrienden van de ouders van Emma, die in Nederland bij Fleur in de klas zat. Via haar ouders zijn wij in contact gekomen met deze mensen. Zij zijn in juni met een permanent visum naar Australië verhuisd. Het was vandaag dus heel erg gezellig. Omdat je allemaal dezelfde dingen meemaakt, heb je ook wel veel te bespreken. Ook voor de kinderen was het wel erg leuk om een keer met een Nederlands kindje te spelen, die je ook gewoon kunt verstaan en waar je ook gewoon mee kan kletsen. We gaan zeker ook een keer bij hun visite.
Ook hebben wij een tijdje geleden een mailtje gekregen van mensen die rond de kerst met eenzelfde visum als wij hebben, ook naar Sydney komen. Zij hadden onze site gevonden toen ze informatie aan het zoeken waren op internet over het visum. Ze volgen al een tijdje onze verhalen via de website en besloten ons ook maar een keer te mailen. Heel erg leuk natuurlijk. Ook omdat wij hun kunnen helpen aan nog meer informatie en met de verhalen van dingen die we meemaken.
Dus ik ben nu toch wel van mening dat het af en toe best leuk is om eens met Nederlanders in Sydney contact te hebben en verhalen uit te wisselen.

Although I always said that I would never seek contact with Dutch people when we live in Australia, I have to admit that it can be really fun sometimes to talk with people who have been trough the same things as us. And so today Ewald, Nicole and Timo visited us. They are friends with the parents of Emma, she was in Fleur’s class in Holland. Through her parents we came in contact with these people. They moved to Australia in June with a permanent visa. So, today we had a really nice day. Because we have been through the same things here, we had a lot to talk about. It was also nice for the kids to play with a Dutch child, someone you can understand and just have fun with and talk with. We are definitely going to visit them soon.
We also received an e-mail from people who are moving to Sydney around Christmas with the same visa that we have. They found our website when they were looking for information about that visa on the internet. They were following our stories for a while through the website and decided to send us an e-mail. That is really nice of course. Also because we can give them more information and tell the stories of things we encounter.
So I have to admit that I changed my mind and that is really nice to be in contact with other Dutch people in Sydney and to exchange stories.

1 opmerking:

Anoniem zei

De afwisseling Nederlanders/Australiers (en andere nationaliteiten) is leuk. Ik zoek het niet expres op, de Nederlanders, maar na twee jaar hier heb ik een aantal leuke Nederlanders leren kennen met wie ik af en toe afspreek. Als aanvulling op mijn Australische vriendinnen overigens, die ik ook heb. Ik vind dat het gaat om het mens, en als ze leuk zijn, maakt het niet echt uit uit welk land ze nou komen. Stoer trouwens hoor, van je dochter, dat ze na twee maanden al meedoet aan aeesmbly! Mijn zoon lag toen nog te slapen aan zijn tafeltje omdat ie er allemaal niks van verstond.