We leven nog steeds, alles gaat goed, alleen hebben we nog geen internet thuis, dus kunnen we niet msn-en of skypen met iedereen, en dat missen we wel heel erg.
Ik ben al sinds meer dan twee weken aan het proberen om thuis ADSL te krijgen, maar vandaag van de lokale KPN gehoord dat het toch niet kan. Twee weken geleden gebeld met telefoonbedrijf Optus: "ja hoor, wij kunnen u ADSL leveren". Anderhalve week later ligt er een lullug briefje in de bus: "Nee, sorry, kan toch niet". Ik gebeld: "Het netwerk bij ons in buurt is van glasvezel en eigendom van Telstra, en Optus kan niet koppelen aan die glasvezel". Daarna meteen met Telstra gebeld. "Ja hoor wij kunnen ADSL leveren". Meteen bij hun de vaste telefoon genomen, dat werkte wel dezelfde dag. Vandaag op het antwoordapparaat: "Nee, sorry, gaat toch niet. You are connected to the rim instead of the bladiebladiebla". Dus is het koper dat bij ons het huis in komt überhaupt niet geschikt voor ADSL...*$!%#$&%#.
Maar goed we zijn niet voor 1 gat te vangen. Je hebt hier ook zogenaamd 'Wireless broadband' dat via 3G netwerk gaat (net als mobieltjes), en niet eens duurder dan via de telefoon.
Wij hebben onze mobieltjes van Virgin (idd van Sir Richard Branson) en zij leveren in Australia sind kort ook breedband via het mobiele netwerk. Dus ik die mannen gebeld en die deden eerst een 'Credit Check'. Helaas, niet goed; blijkbaar hebben we nog geen credit history. Nee, natuurlijk niet, we wonen hier net. Dus moet hij additionele informatie hebben om te bewijzen dat je bent wie je zegt dat je bent, waar je woont en of je de 36 euro in de maand (want daar praten we over) wel kunt betalen. En dus moet ik een kopie van de volgende zaken faxen:
- het paspoort,
- de credit card,
- een arbeidscontract,
- bankafschrift
- contract met energie maatschappij.
Het gaat wel erg ver, maar goed, we willen vooruit.....Gekke Jongens die Ozzies.
We are still alive, everything goes well, we only do not yet have internet at home, so we cannot chat with everybody through msn or skype, and we miss that a lot.
Over the last two weeks I am trying to get ADSL, but today I heard from the local phone company that we cannot have that here. Two weeks ago I called with the phone company Optus: "Yes sure, we can deliver ADSL". One and a half week later we find a tiny letter in our mail box: "No, sorry, it is not possible". So I called them: "The network in our neighborhood is from fiberglass and owned by Telstra, and Optus cannot connect to that fiberglass". After that I called Telstra. "Yes of course we can deliver ADSL". Also asked for a home phone connection as well, and that worked the same day. Today on the answering machine: "No, sorry, it is not going to work. You are connected to the rim instead of the bladiebladiebla". So the wire that runs into our house is never going to be suitable for ADSL...*$!%#$&%#. But ok, we do not give up that fast. Here they have so called 'Wireless broadband' that goes through 3G network (like mobile phones), and it is no more expensive than through landlines.
We have our mobile phones from Virgin (yes indeed, from Sir Richard Branson) and they deliver broadband through the mobile network in Australia. So I called the guys and they first did a 'Credit Check'. Too bad, not good, apparently we do not have a credit history here yet. No, of course not, we just moved here. So he needs additional information to prove that you are who you say you are, where you live and if you can pay the 36 euro a month (because that is the amount we are talking about). And so I have to fax a copy of the following items:
- the passport
- the credit card
- a contract from my employer
- bank statement
- contract with the energy company
That is taking it a bit far, but well, we want to go ahead…..Funny guys, those Ozzies.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
Wat een gedoe zeg en dat om 36 euro. Ben blij dat dat hier niet is zeg. Nou hoop dat het nu snel geregeld is hoor want ik mis onze sea battles wel hoor.
San
Een reactie posten