14 maart 2008

Helpen op school / Helping at school

Omdat ik wel een beetje meer betrokken wil zijn bij de school van Fleur en omdat ik niet echt meer spannende dingen te doen heb hier, heb ik besloten bij Fleur op school te gaan helpen. Je mag dan gewoon in de klas van je eigen kind komen helpen. Zo krijg ik ook een beetje beter een idee hoe alles hier werkt op school, want het gaat hier allemaal toch wel net een beetje anders dan in Nederland. Ik ben gistermiddag een uurtje gaan helpen met knutselen. Ze gingen een herfstschilderij maken met papieren herfstblaadjes erop. Want ja, het is hier inmiddels herfst. Daan mag ook gewoon mee knutselen en vindt het erg leuk allemaal. Ik heb ook het idee dat alle kinderen in de klas het ook wel erg leuk vinden als er iemand komt helpen. En vanmorgen ben ik een uurtje gaan helpen met de leesgroepen. Ik zat bij een andere juf in de klas, maar Fleur zat ook in die klas en ik mocht helpen in het leesgroepje van Fleur. Ze oefenen eerst nog even door zelf een boekje te lezen. Dan gaat het groepje naar de juf en wordt er een ander boekje gelezen en eventueel een liedje gezongen. Alle kinderen moeten dan een stukje lezen en daarna krijgen ze allemaal een papier met oefeningetjes. Zo kun je ook gelijk zien hoe goed het eigenlijk al gaat met lezen enzo bij Fleur. En vanaf volgende week ga ik ook op woensdagmorgen helpen in de klas van Fleur. Ze doen dan schrijf- en spellingsoefeningen. We zullen zien hoe dat gaat verlopen. Ik ben heel blij dat ik nu ook af en toe iets meer te doen heb buitenshuis.

Because I want to be more involved with Fleur’s school and because I do not have anything exciting happening anymore over here, I decided to help at Fleur’s school. You can help in your own child’s class. And that is great because then I will have a better view of how things work here in school, because everything is little bit different than in Holland. Yesterday I helped in class for an hour with crafts. They made autumn paintings with paper leafs. Because it is autumn here right now. Daan can also do the craft things and he really likes that as well. I also think that all the kids in class like it when there is someone helping in their class. And today I helped for hour with reading groups. It was in another teacher’s class, but Fleur was also in that class and I could help with Fleur’s reading group. First they practice themselves by reading a book. After that the group will go to the teacher and they read another book and maybe sing a song. All the kids have to read a little part and they get a piece of paper with exercises. So you can really see how well Fleur is doing with her reading. And next week I will start helping on the Wednesday morning in Fleur’s class. They do writing and spelling exercises then. We will see how that will go. I am really glad that I can do something away from home now.

Geen opmerkingen: